YOGA

November 9, 2017

Som en forlengelse til det jeg skrev om stress vil jeg trekke frem yoga som en utrolig god stressavleder. Det er synd og skam, men må innømme at det dessverre har blitt noen år siden sist jeg trente yoga selv nå. Men det er på listen over gode gamle venner jeg skal gjenoppta kontakten med i nær fremtid. Mulighetene er mange og gode for de aller fleste som har lyst til å prøve denne treningsformen. Det finnes yogastudioer hvor man kan tegne medlemsskap, og de fleste treningssentre tilbyr også yogatimer nå. Men man er egentlig ikke avhengig av å forholde seg til faste tider og saltimer i det hele tatt, siden yoga kan utføres på en matte på stuegulvet til videoer som ligger tilgjengelig på youtube. Det er også utgitt en hel drøss med bøker og magasiner med bilder og gode beskrivelser av øvelsene.

Yoga er en effektiv treningsform som sikrer god balanse, gjør deg mer smidig og harmonisk.Det gir mer ro og øker konsentrasjonen. Det gir deg fritid fra tankekjøret som skaper mentale spenninger i kroppen og kan virke forebyggende på depresjon. Yoga kan være et nyttig verktøy mot stressrelaterte plager, som søvnproblemer og hodepine. Det har en rensende effekt på muskler og ledd til å kvitte seg med avfallsstoffer og stimulerer fordøyelsen. Og listen er mye lenger, det er mange gode grunner til å teste ut denne treningsformen. Og hvem vil ikke bli kattesmidig? 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Utvalgt innlegg

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Siste innlegg

September 18, 2018